Neformaliojo švietimo ir pagalbos skyriaus vedėja Jolanta Buivydienė
Šiaulių Simono Daukanto inžinerijos gimnazijos mokiniai sėkmingai įgyvendino projektą „Gimnazijos bendruomenės emocinės sveikatos gerinimas išmaniojo apšvietimo priemonėmis“. Šį sumanymą finansavo Šiaulių miesto savivaldybė pagal Jaunimo iniciatyvų projektų programą. Idėjos autoriai – aktyvūs gimnazistai, kuriems rūpi bendruomenės gerovė ir emocinė sveikata.
Viena iš pagrindinių projekto iniciatyvų buvo įrengti RGBW tipo kanalinius šviestuvus gimnazijos erdvėse, kuriose laisvalaikio metu būriuojasi mokiniai. Šie išmanūs apšvietimo sprendimai ne tik prisideda prie emocinės sveikatos gerinimo, bet ir skatina domėjimąsi skaitmeninėmis technologijomis.
Projekto pradžioje gimnazijos mokinių taryba atliko apklausą, kurios tikslas buvo išsiaiškinti, kurias erdves reikėtų atnaujinti išmaniuoju apšvietimu. Apklausos rezultatai parodė, kad labiausiai dėmesio reikia gimnazijos fojė, antro aukšto koridoriui, trečio aukšto koridoriui bei aktų salės scenai. Šios keturios erdvės tapo pagrindiniais projekto taškais.
Projektą realizavo II inžinerinės klasės mokiniai kartu su mokinių tarybos nariais, klasės seniūnais ir jų pavaduotojais. Jie ne tik sudarė išmaniojo apšvietimo planą, bet ir sukūrė programinę įrangą šviestuvams valdyti. Kiekvienai erdvei buvo pritaikyti specialūs apšvietimo scenarijai, kurie gali būti programuojami pagal mokinių poreikius, šventes ar įvairias progas.
RGBW šviestuvų technologija leidžia reguliuoti šviesos spalvas ir intensyvumą, taip sukuriant skirtingas nuotaikas ar atmosferą. Šios šviesos ypač naudingos emocinei sveikatai, nes tinkamai parinktos spalvos padeda atsipalaiduoti, susikaupti ar tiesiog jaustis maloniau gimnazijos erdvėse. Be to, projekto metu mokiniai įgijo praktinių programavimo ir inžinerinių žinių.
Džiaugiamės, kad mūsų projektas ne tik pagyvino gimnazijos erdves, bet ir leido mokiniams išbandyti naujas technologijas bei dirbti kartu siekiant bendro tikslo. Šaunu, kad turėjome galimybę prisidėti prie emocinės sveikatos stiprinimo ir kartu mokytis naujų dalykų. Tai buvo puiki patirtis visiems įsitraukusiems.
Šis projektas yra puikus pavyzdys, kaip jaunimo iniciatyvos gali spręsti aktualias problemas ir stiprinti bendruomenę. Išmanusis apšvietimas ne tik pagerino gimnazijos aplinką, bet ir atskleidė mokinių kūrybiškumą bei techninius gebėjimus. Šiaulių miesto savivaldybės parama įkvėpė mokinius tęsti darbą su naujais projektais, kurie prisidėtų prie dar patrauklesnės ir jaukesnės ugdymo aplinkos kūrimo.