Neformaliojo švietimo ir pagalbos skyriaus vedėja Jolanta Buivydienė
Gegužės 18 – 24 d. Šiaulių Simono Daukanto inžinerijos gimnazijos skyriaus vedėja Jolanta Buivydienė ir Šiaulių Vinco Kudirkos progimnazijos karjeros specialistas Dainius Daukšas dalyvavo Erasmus+ projekte „Transformacinė lyderystė: kaip įgalinti sekėjus ir bendruomenes“. Projekto tikslas – ugdyti įkvepiančius lyderius, kurie skatintų ne tik asmeninį tobulėjimą, bet ir bendruomenės augimą.
Susitikimas su mokymų dalyviais iš Portugalijos, Estijos, Islandijos, Ispanijos prasidėjo „ledlaužio“ žaidimais, kurie padėjo suartinti dalyvius ir aptarti pagrindines lyderystės vertybes. Lyderių vertybės – vizija, sąžiningumas, empatija, aktyvus klausymas – buvo aptartos grupėse ir diskusijose. Dalyviai taip pat pristatė savo mokyklas, o vėliau leidosi į ekskursiją po Budapeštą, įgydami tarptautinės patirties ir įkvėpimo.
Mokymų metu analizuota transformacinės lyderystės esmė – įkvėpti ir motyvuoti komandos narius, kartu skatinti jų asmeninį tobulėjimą. Svarbiausi šio stiliaus bruožai – aiški vizija, asmeninis pavyzdys, individualus dėmesys komandos nariams, intelektinis skatinimas bei aukšti lūkesčiai. Šioje lyderystėje konfliktai vertinami kaip augimo galimybė – skatinamas dialogas, empatija, vertybinis požiūris bei atsakingas komandos įsitraukimas.
Mokymuose buvo nagrinėjamos realios konfliktinės situacijos. Kiekvienam atvejui buvo pasiūlytos strategijos: ankstyvas identifikavimas, aktyvus klausymas, objektyvi analizė, bendradarbiavimo problemų sprendimas. Dalyviai mokėsi, kaip į konfliktus žvelgti kaip į galimybes augti, o ne tik kaip į problemas.
Aptartos komandų formavimo veiklos, aiškių lūkesčių nustatymas bei teigiama komunikacija yra kertiniai elementai, padedantys užkirsti kelią konfliktams. Transformaciniai lyderiai taip pat padeda valdyti stresą – kuria saugią ir palaikančią aplinką, skatina optimizmą, pabrėžia darbo prasmę bei bendruomenės svarbą.
Erasmus+ projektas „Transformacinė lyderystė“ suteikė dalyviams vertingų žinių ir įgūdžių, kurie prisideda prie mokyklų bendruomenių augimo bei tvarios lyderystės stiprinimo. Projekto idėjos – puiki galimybė ugdyti įkvepiančius lyderius, gebančius spręsti iššūkius konstruktyviai ir prasmingai.