3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
3
previous arrow
next arrow



Pamokų laikas:
1. 800 – 845
2. 855 – 940
3. 950 – 1035
4. 1055 – 1140
5. 1200 – 1245
6. 1300 – 1345
7. 1355 – 1440
8. 1450 – 1535

Pamokų laikas trečiadieniais:
 1. 800 – 845
 2. 855 – 940
 3. 950 – 1035
 4. 1055 – 1140
 5. 1200 – 1245
 Kl. valandėlė 1300 – 1330
 6. 1335 – 1420
 7. 1430 – 1515
 8. 1525 – 1610

Steigėjai

Mūsų partneriai

VilniusTech

Diena su Mikalojumi Konstantinu Čiurlioniu

Neformaliojo būrelio vadovė Gabrielė Račė

Rugsėjo 22 d. mūsų gimnazistai dalyvavo integruotų pamokų cikle „M. K. Čiurlionio fenomenas“, skirtame paminėti iškilaus Lietuvos menininko 150-ąsias gimimo metines.

Pamokų metu mokiniai įvairiais būdais tyrinėjo Mikalojų Konstantiną Čiurlionį – klausėsi muzikos, žvelgė į paveikslus, kūrė pasakojimus ir laiškus, analizavo literatūros kūrinius bei dalijosi asmeninėmis impresijomis.

Šeštokai lietuvių kalbos pamokose su mokytoja Ramune Zubrickiene, pasitelkę Cezario šrifto lentelę, rašė užkoduotą laišką draugui apie įsimintiniausią M. K. Čiurlionio tapybos darbą.

I klasių gimnazistai dailės pamokose dalyvavo viktorinose, kuriose tikrino savo žinias apie menininko gyvenimą bei kūrybą, dalijosi mintimis ir idėjomis, kaip Čiurlionio darbai įkvepia juos šiandien kurti, ir susipažino su kūrėjo paveikslais. Lietuvių kalbos mokytoja Karolina Riepšaitė supažindino gimnazistus su M. K. Čiurlionio paveikslų ir muzikos pasauliu. Aptarus gamtos motyvo svarbą jo kūryboje. Gimnazistai klausėsi simfoninės poemos „Miškas“ ir diskutavo, kokius vaizdinius ji sukelia. Įkvėpti muzikos mokiniai kūrė trumpus vaizdelius apie mišką, pasitelkdami visus pojūčius. Ši veikla tapo įžanga toliau literatūros pamokose nagrinėti A. Baranausko „Anykščių šilelį“.

II klasės gimnazistai su lietuvių kalbos mokytoja Laima Malakauskiene, klausydamiesi simfonijos „Miške“, bandė aprašyti savo jausmus ir sukurti istorijas. Jų mintys atskleidė, kad muzika gali būti ir ramybės, ir paslaptingumo, ir net kelionės pojūtis. Kai kurie mokiniai net sukūrė ilgesnius pasakojimus apie išbandymus bei viltį. IV klasės mokiniai gilinosi į menininko laiškus, skaitė juos balsu ir patys kūrė autentiškus XIX a. pab. – XX a. pr. laiškus, tarsi rašytus artimiems Čiurlionio žmonėms. Ypač gerai pasisekė laiškai, sukurti Sofijos Kymantaitės personažo vardu. Lietuvių kalbos mokytoja Vaidutė Šidlauskienė supažindino IIi4 mokinius su menininko gyvenimu ir kūryba. Jie klausėsi jo muzikos ištraukų, žiūrėjo paveikslus, aptarė simbolius bei jausmus, slypinčius kūriniuose. Vėliau mokiniai patys kūrė trumpas impresijas pagal pasirinktus Čiurlionio paveikslus, taip išreikšdami savo mintis ir emocijas raštu. Pamoka skatino pajusti Čiurlionio meną kaip tiltą tarp muzikos ir dailės bei atrasti jo kūrybos svarbą Lietuvos kultūrai.

III klasių integruotose lietuvių kalbos ir literatūros pamokose buvo gvildenamos sinestetikos užuomazgos. Gimnazistai kartu su mokytoja Ramune Zubrickiene nagrinėjo tautosakinį bei literatūrinį lakštingalos vaizdinį K. Donelaičio poemoje „Metai“ ir savo interpretacijas papildė M. K. Čiurlionio kūriniu „Lakštingala“, skirtu fortepijonui.

I ir IV klasių gimnazistai per lietuvių kalbos mokytojos Lolitos Narbutienės pamokas rašė impresijas, klausydamiesi M. K. Čiurlionio muzikos ir stebėdami dailės kūrinių nuotraukas.

III ir IV klasių gimnazistai su lietuvių kalbos mokytoja Alvyda Jusiene nagrinėjo poetės Salomėjos Nėries ciklą „Iš M. K. Čiurlionio paveikslų“, atskleisdami, kaip dailininko kūryba įkvėpė tiek poetę, tiek šiandieninius mokinius. Antrokai lygino simfoninę poemą „Miške“ su A. Baranausko „Anykščių šileliu“, ieškodami, kokius regimus vaizdus jiems sukelia muzika.

Visa šių pamokų patirtis parodė, kad Mikalojus Konstantinas Čiurlionis – tai gyvas tiltas tarp muzikos, dailės ir literatūros, tarp mokslo ir meno. Jo kūryba ne tik leidžia pajusti spalvų ir garsų vienovę, bet ir skatina jauną žmogų kurti, mąstyti bei ieškoti savitų interpretacijų.

Didžiuojamės savo mokiniais, kurie taip kūrybiškai pažvelgė į vieno žymiausių Lietuvos menininkų palikimą. Dėkojame mokytojams, kurie vedė pamokas ir padėjo atrasti naujus Čiurlionio pasaulius – jūsų darbas įkvepia ir atveria plačias kūrybos galimybes.

Skip to content