Biudžetinė įstaiga, kodas juridinių asmenų registre 190541864, S. Daukanto g. 71, LT-76230 Šiauliai
Tel./faks. (8 41) 52 35 61, el. p. sdgimnazija@gmail.com
2018-01-17 Trečiadienis El. dienynas El. paštas Galerija Skelbimai 2%
Pamokų laikas
      1. 800 – 845
      2. 855 – 940
      3. 950 – 1035
      4. 1045 – 1130
      5. 1155 – 1240
      6. 1300 – 1345
      7. 1355 – 1440
      8. 1450 – 1535

Pamokų laikas trečiadieniais

      1. 800 – 845
      2. 855 – 940
      3. 950 – 1035
      4. 1045 – 1130
      5. 1155 – 1240
Kl. valandėlė 1250 – 1320
      6. 1325 – 1410
      7. 1420 – 1505
      8. 1515 – 1600
Mintis
Самый подходящий момент наступает в самое неподходящее время.

Mūsų partneriai



















Steigėjai





Psichologo E. Karmazos rekomendacijos kaip elgtis patyčių situacijoje

Patyčios greitai neišnyksta. Bet jeigu nieko nedarysime, patyčių kiekis gali tik augti ir net žiaurėti. Dažnai labai norisi keršyti tiems, kurie iš tavęs tyčiojasi. Dažnai norisi nebūti tokioje klasėje ar net pakeisti mokyklą. Pakeisti klasę ar mokyklą – tai pačios paskutinės priemonės, bet prieš tai galime išbandyti keletą kitų.  

„Skundimas“ ar pagalbos ieškojimas

Moksleiviai ir mokytojai, pirmiausia reiktų visai klasei susirinkti ir su auklėtoja pasikalbėti, ar ne be reikalo kartais skundikais išvadiname tuos vaikus, kurie prašo mokytojų ar tėvų pagalbos. Vaikai, gavę tokią pravardę, vėliau dažniau pasirenka patyčias spręsti tiesiog tylėdami ar griebdamiesi smurto. Susirinkite ir sutarkite, kad vis dėlto patyčios nėra joks skundimas, o teisingas pagalbos prašymas.

„Tai yra patyčios“

Neretai sunku sugalvoti, kaip reaguoti, kai iš kažko tyčiojamasi tiesiog moksleiviui ar mokytojui prieš akis.  Situacijos įvardijimas ir tiesiog konstatavimas – „Tai yra patyčios!“ – jau padeda pradėti spręsti problemą. Moksleivis, kurį stumtelėjo, išvadino, pažemino gali bent jau pabandyti pasakyti „linksmajam“ užpuolikui bent tiek – „tai yra patyčios“. Mokytojas, pastebėjęs vaikų patyčias, taip pat vietoj moralizuojančio pamokymo „greitai baigiate“ gali pasakyti „tai yra patyčios“, „tu pastūmei savo klasės draugą“, „tu sąmoningai įskaudinai kitą žmogų“. Ir tai jau yra svarbus pirmasis žingsnis, vadinant reiškinius tikrais vardais.

Vienam sunku pasakyti „ne“

Jeigu pastumia, liepia su tavimi nebendrauti, žaidžiant krepšinį tyčia neperduoda kamuolio ar kitaip tyčiojasi, vienam iš visos vaikų grupės pasakyti „Baik, gana, mane tai skaudina“ yra nepaprastai sunku. Net žodį ištarti yra sunku. Bet pagalvok, kad ir kokia sunki būtų situacija, ji vis tiek turi išeitį. Neduosiu vieno patarimo, bet noriu pasiūlyti idėjų, ką galima padaryti:

-           Jeigu pastebėjai patyčias, tiesiog išeik iš šios situacijos.

-           Rask laiko sau ir ant popieriaus lapo susirašyk mažiausiai tris idėjas, ką galėtum padaryti sudėtingoje situacijoje.

-          Gal kiek padės elektroninis laiškas visai klasei, kad klasė „serga“ patyčiomis.

-           O gal padės kūrybiškas pasakymas besityčiojančiam: „Man atrodo, kad aš tau patinku, nes tu vis lendi prie manęs, tik tai tau išeina pakankamai grubiai“.

-            Žinok, kad besityčiojantis taip elgiasi norėdamas patikti kitiems ir parodyti savo jėgą bei valdžią prieš tave. Gal tuomet vietoj kovos ar pasitraukimo pasakyk besityčiojančiam „Taip, pripažįstu, tu esi stipresnis ir tau bendrauti su manimi pašaipiai sekasi labai gerai“.

Tai yra tik kelios idėjos. Leisk sau ramiai pagalvoti, pasitark su draugu, mokytoju ar pagalbos linijos darbuotoju.

„Žiūrovai“ daug ką gali

Dažniausiai patyčios vyksta tuomet, kai aplinkui mato kiti vaikai. Dažniau tai vyksta tuomet, kai aplinkui nėra mokytojų. Moksleiviai, stebintys patyčias, gali net lengviau jas nutraukti nei vaikas, nukenčiantis nuo patyčių. „Žiūrovas“ tiesiog turėtų pasakyti: „baik, tai patyčios“ ir joms nesiliovus tiesiog išeiti iš situacijos.

Mokytojai, mokykla – tai ne vien žinių įgijimo vieta

Mokytojai, noriu Jums pasakyti, kad vaikai mokykloje mokosi ne tik matematikos, lietuvių kalbos, chemijos, fizikos, istorijos ar kitų mokslų. Jie mokykloje kartu mokosi ir bendrauti. Tegul jūsų mokykla nebūna patyčių ar žiaurios kovos už būvį mokykla. Jeigu per pertraukas, per pamokas yra tyčiojamasi, mes turime reaguoti. Padėkite moksleiviams spręsti problemas, parodykite jiems pavyzdį. Pagirkite tuos, kurie kažką bando daryti. Paimkite paskaityti knygų ar paieškokite informacijos internete, kaip tokias problemas spręsti mokykloje. Pasikonsultuokite su specialistais. Pabandykite įgyvendinti mokykloje didesnę prevencijos programą. Mokyklose patyčias spręsti verta vien jau dėl to, kad moksleiviai, išsityčioję iš kitų moksleivių, paskui gali griebtis patyčių prieš mokytojus.

 

 


Socialinė pedagogė Laura Martusevičienė
2012-04-29

© 2018 Šiaulių Simono Daukanto gimnazija