Biudžetinė įstaiga, kodas juridinių asmenų registre 190541864, S. Daukanto g. 71, LT-76230 Šiauliai
Tel./faks. (8 41) 52 35 61, el. p. info@daukantas.lt
Socialinių kompetencijų ugdymas – SKU
Tėvų linija
Tu ne vienas
ATVIROS EKOSISTEMOS ATSISKAITYMAMS NEGRYNAISIAIS PINIGAIS BENDROJO UGDYMO ĮSTAIGŲ VALGYKLOSE KŪRIMAS“ NR. 04-002-P-0001
Pamokų laikas

7. 1430 – 1515
      8. 1525 – 1610
Mintis
There are two types of education... One should teach us how to make a living, And the other how to live.

John Adams

Šiaulių miesto savivaldybė

Švietimo ir mokslo ministerija

Ekskursija Kaune

Ia klasės mokinė Auksė Barauskaitė (2021-10-10 22:26:35)

Lietuva yra gan maža šalis, tačiau pasižyminti įspūdinga gamta ir savaip unikaliais mietais, žmonėmis. Spalio 8 dieną vykome į Kauną. Kokias vietas aplankėme ir kuo unikalus Kaunas?

Aštuntą valandą ryte užsakytu dideliu, baltai juodu autobusu vykome į Kauną. Vyko dvi pirmokų klasės, a ir b. Pirmas mūsų kelionės tikslas buvo į IX fortą. 10.35 val. mums vyko ekskursija su gidu paslaptingame „Kauno sunkiųjų darbų kalėjime“. Emocijos buvo neapsakomos. Tamsūs koridoriai, ilgi, šalti tuneliai, nebylios sienos slepiančios skaudžias istorijas, pasakojimas apie 1943 metų gruodžio 25 dienos išvakarėse pabėgusius 64 kalinius, iš kurių tik 11 išgyveno, o kiti negailestingai nužudyti.

. Lauke prie buvusio kalėjimo stūkso Alfonso Ambraziūno paminklas, skirtas IX forte nužudytoms aukoms. Taigi, jei kas drįstų pasakyti, kad mes žmonės, be istorijos, drąsiai galėtumėme teigti, kad mūsų protėviai buvo žmonės, prieš kuriuos turėtumėm galvas lenkti. „Galima žmogui įsakyti tylėti, bet nuomonės iš jo neatimsi.“ , autorius nežinomas.

12 val. vyko ekskursija  Kauno atominėje bazėje. Atvykę, su gidu leidomės 7 metrus laiptais po žeme. Vien tas faktas, kėlė siaubą. Gidas papasakojo apie SS žmonių persekiojimą, įrangą, per kurią stebėdavo žmones, jų klausydavosi, apie tai, apie ką seniau nesusimąstėme. Pvz: švarko saga, paspaudus mygtuką kišenėje, ji nufotografuodavo žmogų, lūpdažį kuris galėdavo nušauti žmogų, šepetį, iš kurio galėdavo išlįsti maža kamera... „ Šaltis- tai pati baisiausia sielos liga.“, A. K. Tekvilis.  Pasakojo ir apie tai, kaip tie, kurie priešinosi ir nepaklusdavo, būdavo nubausti. Pvz: sukviesdavo visus į miesto, kaimo aikštę, atvesdavo nėščią moterį, jai prapjaudavo pilvą ir vietoj vaiko užsiūdavo gyvą kačiuką. Arba nušaudavo, kai kuriuos miesto vyrus, moteris, vaikus juos suguldydavo aikštėje ir liepdavo į juos žiūrėti, sunkiausia buvo neparodyti emocijų, nes tavo galas buvo aiškus, kaip ir tų žmonių, kurie gulėjo negyvi. „Sunku įbauginti nesuteptą širdį“, Viliamas Šekspyras. Apibendrintai, tai neįkainojama ekskursija su nuotraukomis, daiktais, apie nepaklusnumo kainą, norint būti laisvu.

13.30 val. pasivažinėjimas  Aleksandro funikulieriumi, Kauno apžvalga ir apžvalgos bokštu. Su klase leidomės funikulieriumi, pamatėme neapsakomą šalies, kurioje gyvename grožį, gamtą. Apžvalgos aikštelėje matėsi viso miesto grožis.

14.30 val. turėjome laisvą laiką, artimiau susipažinome su bendraklasiais, miestu, žmonėmis.  Pastebėjome, kad kauniečių akcentas, stilius, požiūris, skonis kitoks.  Apibendrintai, maža šalis su didžia legenda.

17 val. vykome namo. Artimiau, ir šilčiau palaikėme santykius tarp klasių, turiningai praleidome laiką, žaidėme žaidimus, daug sužinojome vieni apie kitus. „20 metų reikia žmogui pasireikšti, 30 amžių prireikė ištirti jo sandarai. Amžinybės reikia pažinti jo sielai. Bet vienos minties pakanka jam sunaikinti.“, Volteris.

Pabaigoje, galime pasakyti, kad ekskursija į Kauną buvo nepaprastai vertinga. Miestas pasižymi savo istorija, kultūra, tradicijomis, išskirtinumu bei dar daugybė dalykų. „Kuo labiau tobulinamės, tuo nuostabiau atrodo viskas aplinkui.“ , L. Tolstojus.